Bulge ve belirtileri ile çok rahat teşhis konan bir hastalık olan basur hastalığını anlamak için aşağıdaki bir kaç belirtiye dikkat ederek basur hastası olup olmadığınızı anlayabilir ve erken tedavi olarak hastalığın ilerlemesini önleyebilirsiniz.

Basur Bulgu ve Belirtileri

Basur belirtileri basurun tipti ve derecesine bağlı olarak değişir.

Dış basur belirtileri

Dış basur genellikle çok rahatsız edici belirti vermezler

-Makatın dışında şişlikler olması

-Şişliklerden kaynaklanan makat kaşıntısı

-Şişlikler büyükse basurun ezilmesine bağlı ağrı

-Yeterince havalanmamaya bağlı ıslaklık hissi

-Şişliklerin arasının yeterince temizlenememesine bağlı olarak iç çamaşırda kirlenme

-Fazla ıkınma sonucu içlerinin kanla dolmasına bağlı olarak gelişen boğulmuş basur veya anal hematom olması halinde şiddetli ağrı.

Bu bulgulara ek olarak kanama varsa birlikte iç hemoroidde olduğu düşünülür çünkü dış hemoroid kanamaya sebep olmaz.

İç Basur Belirtileri

Hastayı doktora getiren belirtiler daha çok iç basurda olur

-Makattan kanama;iç basurların yüzeyi hassaslaştığında dışkının tahrişi ve ıkınmayla makattan kan gelmesi yaşanabilir.

-Makattan dışarı meme çıkması;2. ve 3. derece iç basurda görülür içerdeki memeler ıkınmayla dışarı çıkar.

-Ağrı;İç basurun makat dışına çıkıp makat kasları tarafından sıkıştırılması sonucu ortaya çıkan tromboze basurun boğulması durumunda dışarı çıkan memenin büyüklüğüyle paralel şiddette ağrı olur.

-Kaşıntı;basurda çok sık görülmez genellikle dış basurla birlikteyse görülür.

-Islaklık :3. ve 4. derece basurlarda memenin dışarıda kalmasına bağlıdır.bu nemlenme şeklindede hissedilebilir.

 

delicious Basur Belirtileriblogger Basur Belirtilerifriendfeed Basur Belirtilerilinkedin Basur Belirtilerireddit Basur Belirtileritumblr Basur Belirtileridiigo Basur Belirtileristumbleupon Basur Belirtilerilivejournal Basur Belirtilerishare 16 16 Basur Belirtileri

Basur Belirtileri için 25 yorum yapılmış


deniz arya

merhaba hocam bende yaklasık 2 aydır gecmeyen bı problem war makatımın hemen yanında bır tane meme seklınde ama ucu yok mor renklı bı sıslık war agrı felenda yapmıor asıl problemım tuwaletımı yaparken yırtılma yanma gıbı bı hıs olusuo we cok acı cekıorum bazen kanamada oluo ama cok deıl yaptıktan sonra sadece bıkac damla kan gelıo fakat butun gun sızlıyo suanda duphalac surup kullanıorum ve rahatca yapırum tuwaletımı ama kulanmadım zaman sureklı kabızlık cekıorum doktorada gıtmedım basurmudur baska bıseyde olabılırmı makat kanserı felan dıe yazıları okuyunca bıras tedırgın ldum acıkcası ne yapmam gerek lutfen bana yardımcı olun sımdıden tesekkurler
Op.Dr.Atilla KAYA
anlattığınıza bakılırsa daha çok makat çatlağı düşündürüyor

ali 33 33

merhaba hocam…yaklaşık iki gündür makatımın hemen yanında mor renkte nohut büyüklüğünde şişlik var…ayrıca 1 haftadır kabızlık şikayetim var…çok yürüdüğümde şişlik sanki büyüyo…çok sık olmamakla birlikte kaşıntı ve yanma hissi yapıyor…ayrıca yürüdüğümde acı veriyor ve pişik olan kişiler gibi yürümek zorunda kalıyorum…hocam yardımcı olursanız teşekkür ederim ve çalışmalarınızın devamında başarılar dilerim…
Op.Dr.Atilla KAYA
anlattıklarınız anal hematoma benziyor beklerseniz düzelir

güneş

hocam bi sorum olucak benim sorunum makatta 2 tne şişlik meme seklinde kırmızı renkli ağrım yok tuvaletimi yaparken hafif zorlanma var,bana yardımcı olurmusunuz bu basür müdür.nee yapamam gerek.ilaç falan kulasnsam geçermi bu memeler beni çok ratsız ediyor.tşkler
Op.Dr.Atilla KAYA
kısa sürede oluşan sorunlar anal hematomu akla getirir bunlar kendiliğinden düzelir.

rumuz

Hocam merhaba. Yaklasik 2 yil kadar once makatimin girisinde ufak bi sislik olusmustu ve yaklasil 5gun icerisinde gecti. Sislik olustugunda herhangi bir zorlama olmadi. Sonrasinda 2 yil icerisinde 4 veya 5 defa daha tekrarladi. Ara ara olup gecti. Herhangi bir acida vermiyordu. Son 2 aydir regl.doneminden once oluyor ve agri ile aci veriyor. Yaklasik olarak leblebi kadar ve kanamada yok. Zeytin yagi ve kaynar su uyguladigimda rahatliyorum ancak devamliligi yok. Nasil bi yontem onerirsiniz? Simdiden tesekkurler. Iyi calismalar
Op.Dr.Atilla KAYA
tarifiniz anal hematom denilen duruma benziyor

...

Hocam;benim yaklaşık 2 yıldır tuvaletimi yaparken zorlanma ve kanlı dışkılama oluyor. Ayrıca dışkalamadan sonra bikaç saat süren ağrılar oluyor. makatta herhangibir meme şeklinde şişlik yok sizce basur olabilir mi?
Op.Dr.Atilla KAYA
anlattıklarınız çatlağa benziyor muayeneyle emin olabilirsiniz.

Jejo

1.derece iç basurun kanama yada hafif yanma kaşınma dışında belirtileri varmıdır?ıkındığımızda makatın simit şeklinde şişmesi sonra tekrar normal haline dönmesi doğalmıdır? Araştırdığım zaman doğal fakat internet çok kafa karıştırıyor bu doğal durumu basurla karıştırıyorum hocam bilgilendirirmisinz
Op.Dr.Atilla KAYA
şişme ıkınmadan kaynaklanır ıkınmazsanız şişmez,1.derece basur belirti vermez zaten hastalık olarakta kabul edilmiyor.

drahtar

mrb hocam yaz aylarında çok sık kaşıntı ve yanma oluyordu makat bölgesinde daha sonra da tuvaletten sonra makat bölgesini kurularken tuvalet kağıdında çok küçük kan lekesi oluduğunu farkettim ara ara şu sıralar yine oluyor ama herhangi bir şişlik ya da meme diyebileceğim bişey yok basur olma ihtimali nedir?teşekkürler…
Op.Dr.Atilla KAYA
anal dermatit olabilir

Ahmet

Hocam basurun evreleri ne kadar süreyle artar?2.derece basuru olan biri 3 e çevirmesi ne kadar sürer
Op.Dr.Atilla KAYA
hastanın tuvalet alışkanlığını değiştirmesine bağlıdır bu süre 1 yılda olabilir hiçbir zaman ilerlemeyebilirde.

Ahmet

Yukarıdaki soru benimde kafama takılıyor dışkının kolay çıkması için memelerin simit şeklinde şişmesi ve tekrar normal haline dönmesi doğalmıdır herhangi bir acı veya kan söz konusu değil.

sero

hocam bende 1 hatfadır dışkılama esnasında 3 yada 4 damla kan geliyor. ağrım herhangi bi sızı yok. biraz zorlanma oluyor dışkılama esnasında.
Op.Dr.Atilla KAYA
basurdan kanama olabilir ama emin olmak için endoskopi iyi olur

murat

merhaba hocam ben tuvalete çıktıgımda otururken makatından şişlikler oluyor.galiba 2.derece sadece wc ye çıktıgımda bu olay oluyor.çok öncelerden kanama vardı.şu an kanama yok ama tuvalete oturdugumda makatım şişiyor acaba basurmudur.tedaviyle geçermi.ara sıra kaşınma oluyor.tuvaletten kalıkınca bir proplem olmuyor.
Op.Dr.Atilla KAYA
anlattıklarınız 2.derece hemoroide benziyor,ilaçla geçmesi zor

ufuk

makatta aşırı ağrı yanma oluyor dışkılama esnasında bişey yok.sonrası ızdırap.4 yıldır ufak bir meme var.arada şişiyor yazın kayboluyo.tşk
Op.Dr.Atilla KAYA
anlattıklarınız makat çatlğına benziyor

deniz

hocam benim makat bölumumde 9yıldır et barcaları var surekli kabızım kanama yok tuvalete oturunca sıslıkler cogalıyor yabmakta cok zorlanıyorum lutfen benı aydınlatın
Op.Dr.Atilla Kaya
tedavi olun ve tekrar oluşmaması için kabızlığı engellemelisiniz.
ceravita kapsül genel şikayetlerinizi azaltır

sinan

hocam merhaba. doktora gitmeye utandığım için sormaya karar verdim. yaşım 42. bir hafta önce makatın sağ tarafında küçük bir şişlik oluştu. rahatsız ediyordu. sonra 2 gün içinde şişlik büyüdü. çok rahatsız edici bir duruma geldi. rengini bilmiyorum çünkü bakmaya cesaret edemedim. sanki vücudun belden aşağısının butun enerjısını çekiyor. kanama yok. sürekli agrı var. ılık suyla duş alıp bolge temizlenerek üzerine birazda bastırınca şişlik azalıyor ilk oluşan küçük şişlik haline dönüyor, birkaç saat sonra yine şişiyor. bilgi vermenizi rica ederim. saygılar.
Op.Dr.Atilla KAYA
anlattıklarınız anal hematoma benziyor, youtube a bir video ekledim bakabilirsiniz.

erdem

hocam sorum şu, göze çarpmayacak kadar küçük olan,daha önce hiç bir acıya sebep olmayan dış basurun aniden bir gün içinde acıyla nohut tanesi kadar şişmesi ve bu şişkinliğin 3 haftadır devam etmesi mümkün mü? mümkünse şişlik tekrar iner mi?bir de, bu şişen memenin içinde sağ sola oynayan bir kitle var. şu anda Kanama yok, acı yok. teşekkürler
Op.Dr.Atilla KAYA
genellikle bu tür şişmelerde ağrı 1 haftada kaybolur,başka sorun olabilir

caner

hocam benim şöyle bi sıkıntım var geçenlerde bir acı yedim tam çiğnemedimde diyebilirim akşamki tuvaletimde çok yandı ve acısı bir kaç gün sürdü sonrada orada nohut tanesi kadar bir şey var gibi onun haricinde bir sıkıntım yok allaha şükür öncedende tarrüt ederken 1-2 damla kan gelmişti ama o bayadan beri kesildi şimdi bu acı ne dir yardımcı olursanız çok teşekkür ederim .
Op.Dr.Atilla KAYA
makatta pıhtı toplanmasına benziyor

caner

peki bunun nasıl bir tedavisi var hocam ne önerirsiniz bu konu hakkında korkmalımıyım hocam

caner

peki bunun nasıl bir tedavisi var hocam ne önerirsiniz bu konu hakkında korkmalımıyım hocam pıhtılaşmaya

AYŞE

MRB HOCAM BENİM YAKLAŞIK 3. 4 GÜNDÜR BÜYÜK ABDESTİMİ YAPARKEN AZ KANAMA OLUYOR VE ÇOK AZ BİR ACI OLUYOR SİZCE BU NEDİR BASURMUJ YOKSA BAŞKA BİRŞEY Mİ NE ÖNERİRSİNİZ YOKSA DOKTORAMI GİTMELİLİM…ŞİMDİDEN YARDIMINIZ İÇİN TŞKLER HOCAM…
Op.Dr.Atilla KAYA
çatlak olabilir kabızlığı engelleyin rahatlamazsanız muayene olun

esra

yaklaşık 2 yıldır kabızlık problemim var birkaç kezde tuvaletimi yaparken çok değil birkaç damla kan geldi.öyle meme çıkıntısına rastlamadim yani taret alinca bi şişlik falan yok.tuvaletimi yaparken sanki bişe yirtiliyo gibi çok ağiriyo ayrica tuvaletimi yapinca ellerimle makat bölgemin yanlarina bastiriyom daha az ağri olsun diye sizce doğru mu?eğer yırtık varsa bu geçer mi hiç doktora gitmedim.
Op.Dr.Atilla KAYA
kanama olduysa sebebinden emin olmalısınız kötü huylu bir şey de kanıyor olabilir

sezo

hocam bende dışkılama sırasında pirinç büyüklüğünde birşey çıkıp sonra hemen geri içine giriyor her zaman olmuyor ama zaman zaman hissediyorum. bu nedir nasıl tedavi edilir erken teşhis önemli demişsiniz
teşekkür ederim
Op.Dr.Atilla KAYA
akla polip gelir ama bir çok şey olabilir muayene olmalısınız

ece

bende 5-6 gündür dışkıda burun kanaması gibi kan geliyor .kağıda kan bulaşıyor sadece hafif yanma var ve dışkı top top geliyor . lütfen yardım edermisınız.
Op.Dr.Atilla KAYA
kanama ciddi sebeple olabilir emin olmak için endoskopi yapılmalı

DAŞİK

Hayırlı günler hocam 2yıldır hemoroid problemim var annem kolon kanseri bu rahatsızlığım genetik olabilirmi ayrıca hemoroid bağırsak sarkmasımdır.kabızda olsam ishalde olsam ağrı çekiyorum kansız kalıyorum devamlı ilaç kullanıyom ne kadar doğru sizce.şimdiden teşekkür ederim saygılar.
Op.Dr.Atilla KAYA
en kısa sürede endoskopi yaptırmalısınız

mehmet turgt

Mrb benim sık sık makatimda ağrılar oluyordu ve dün nohut büyüklüğünde mor bi şişlik olduğunu farkettim otururken bile agri yapiyo sızliyo, kasinma ve yanma hissi oluyo ve arada agri siddetleniyo büyük tuvaletimi yapmaya korkuyorum doktorada gitmeye korkuyorum sizce ne yapmaliyim ?
Opr.Dr.Ali Rıza Şahap Barlas
makatta pıhtı toplanmasıdır,boşaltılabilir ama beklerseniz kendiliğinden düzelir.

yusuf yorgum

Hocam 10 gundur makat bolgemde nohut tanesi gibi bi sislik cikti medir acaba ne yapmaliyim toktora gitmem gerekirmi hicbi aci yada kanama yok saolun
Op.Dr.Atilla KAYA
10 günde çıkan şey kendiliğinden kaybolur

bebek